Ja sam tvoj anđeo

nedjelja , 03.06.2007.

Ležao sam u smrdljivoj uniformi zavaljen u vreću napunjenu pijeskom. Jutros nam nije došla smjena na vrijeme. Ne znamo što se događa. Valjda će svaki čas. Povukao sam još jedan dim. Auh, ljuta li je.. .iako ja volim jaku cigaretu, ove su prekardašile. Mislim da im ima nekoliko godina.
Odjednom mi oko glave spraši reska cika metaka.
Fiju... fiju... prštalo je na sve strane. Što je sad ovo, jesu li to opet počeli.... pomislio sam u taj tren.
Žagalo je na sve strane i svi smo se bacili potrbuške. Nekoliko granata tresnulo nam je iza leđa.
"Ulazite u kuću!!! Čuvajte glavu!!"- vikao je desetnik.
Potrčao sam i bacio se pred prozor koji je bio osiguran vrećama.
Nešto toplo mi je klizilo niz ruku.
Krv... ugledao sam i podigao rukav. Privukao sam se do Darka i pružio mu zavoj iz džepa:
"Drži...stegni mi ruku. Negdje me zakačilo!"- rekao sam mu. Onda mi se smračilo pred očima.
***
Ležao sam u stacionaru u krevetu. Kum je stajao kod kreveta i pitao me:
"Kako si, kume !? "
"Šuti, dobro sam prošao ! " - rekao sam mu.
Podigao je pogled iznad mene i ja sam ugledao liječnika iznad moje glave. Kao da sam ga ulovio u krađi, brzo je oborio pogled. Što li su se to domunjavali iznad moje glave.
Odjednom se preda mnom stvori ogromna bijela svjetlost. Što li je to. Što me ovo diže, što se događa. Hej, pa to sam ja dolje u krevetu. Što mi to radi liječnik...Kakva je ovo strka.A vidi njega, što on tu radi... daju mu moje ime... idem za njim da vidim gdje će...
"PRIMLJEN S PROSTRIJELNOM RANOM U PRSIMA U 10,30h. IZDAHNUO U 15,30h"- pisalo je u knjizi.
To je moje ime i prezime? Ja sam mrtav? Ali, samo mi je ruku okrznulo!
Pogledao sam prema sebi. Hej, pa krvi ima na sve strane: vrat,lice... pa i po leđima... skidaju s mene plahtu.
Pa to je od one granate što nam je tresnula iza leđa.
Ajoj, što će mi biti s malim i ženom. Pa,ona ne može bez mene. Ona ne zna razliku između teletine i junetine. Tko će joj donositi voće i povrće s tržnice!!! Toliko toga nisam uradio, moram se vratiti.
Kako ću do nje!!!
***
Sjedila je nepomično pred kućom. Sinčić leži pored nje s glavom u njenom krilu. Čudno da stari i pomajka još nisu legli. Svi šute. Čuli su auto. Skočila je, a sinčić ju pita: "Mogu li bos!!"
Otvorili su kapiju i zurili u crni mrak očekujući sigurno mene. Pa, da, ona doziva moje ime.
Ne, ljubavi, oni će ti sada reći nešto jako ružno. Budi jaka. Ja sam tu. I bit ću uvijek pored vas dvoje. Čuvat ću vas onako kako to mi mrtvi radimo. Vidjet ćeš, uspjet će nam. Samo moraš vjerovati u to.
Ne, nemoj vrištati. Uplašit ćeš sinčeka. Tako, ljubavi, otari rukama oči, skrij suze... tako, podigni ga. To, to... znao sam ja da si ti jaka. Dobro si mu rekla: bit ćeš mu i mama i tata. Znao sam ja da ti to možeš.
Da, trebaš poštedjeti staroga, ti moraš javiti rodbini. Da, pođi do susjede na telefon. Ja ću te čuvati da ne padneš preko kamenoga zida. Ah, gdje te dovedoh tu kod staroga na selo! Ali, morao sam znati da ste na sigurnom. Nisam mogao paziti na sebe. Eh, baš sam dobro pazio. Koja ironija.
Da, najbolje je da sada krenete do mrtvačnice. Obavi to sada.
***
Vidiš kako su me lijepo sredili. A bio sam neobrijan. I uniforma mi je bila smrdljiva. K'o kad sam bio na liniji 36 sati. Ma, vidi ti kako su me uredili k'o generala. Mogu ti reći da sam lafčina, nije čudo što si se zaljubila u mene. Pa,da... sve znaš kako treba... neka nam sinčić ne ulazi. Ipak mu je samo šest godina. Neka me se sjeća kada sam odlazio i kada ste mi mahnuli posljednji put.
Znao sam ja da je rat glup. Rekao sam ti ja- opet će sve biti kao što je bilo. Samo smo gurnuti u to bez veze. Nitko nas ne pita. Nadam se samo da nećete završiti na ulici. Valjda će se brinuti za vas.
***
Umorna si ljubavi. Poslušaj moju pomajku, pij mlijeko. Ono daje snagu. Znam da ne možeš ništa progutati. A sad malo lezi pored sina i spavaj. Evo, ja ti kosu diram. Osjetiš li? Moraš vjerovati u to. Ući ću ti malo u snove iako je tamo gužva, sve ti je zbrkano,nesređena si.
***
Koliko ljudi! Svi su tu zbog mene. Ili zbog moje braće, sestara,staroga... Pa, puno groblje ljudi. OK.
Ti mene brineš ljubavi. Nema nikoga tvoga. O njima nismo uspjeli ništa saznati. Bit će to u redu. Sad budi jaka za našega sina. Samo da obavite ovaj protokol i pođi se odmarati.
Ja ću biti neko vrijeme s vama da te čuvam, mogu ja to, dok ne budem siguran da si shvatila.
Mene više nema. Sama si. Sa našim sinom.

****


"Mama!"
"Molim!"
"Da li tata sjedi pored tebe dok voziš ili sa mnom na zadnjem sjedištu!"
"Sigurno je ovdje pored mene -kada ovako dobro vozim."

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.